Se incarca...

Mergi la conţinutul principal

UNIQA Comunicate de presa

22 August, 2024 Comunicate de presa

UNIQA in prima jumatate a anului 2024: imbunatatirea continua a profitabilitatii, cu cresteri de aproape 20% pentru asigurarile non-auto si 40% pentru asigurarile de viata

Primele 6 luni din 2024 au marcat o imbunatatire continua a rezultatelor UNIQA in Romania, cu cresteri importante pe segmentele de asigurari non-auto si asigurari de viata.

Volumul total al primelor brute subscrise in intervalul ianuarie – iunie 2024 a atins nivelul de 67,8 milioane euro, in crestere cu 18%, comparativ cu acelasi interval din 2023.

Profitul statutar inainte de impozitare raportat in total de UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata la finalul primului semestru din 2024 s-a situat la nivelul de 8,5 milioane euro.

"Continuam sa raportam o crestere frumoasa in zona asigurarilor non-auto, atat pe segmentul retail, cat si pentru asigurarile corporate si affinity. In acelasi timp, avem o evolutie buna la nivelul profitabilitatii in primele sase luni, iar acest lucru arata ca ne dezvoltam activitatea in mod durabil. Suntem atenti la ceea ce este cu adevarat important pentru clientii nostri si ne concentram pe imbunatatirea continua a produselor si serviciilor oferite acestora. De curand, am revizuit produsul de asigurare pentru locuinta, adaugand beneficii suplimentare pentru acoperirile frecvent accesate de catre clienti, astfel incat sa ii sprijinim in situatiile in care au cel mai mult nevoie de protectie financiara. Totodata, continuam sa fim unul dintre jucatorii corecti si transparenti in ceea ce priveste plata despagubirilor si pastram standarde ridicate pentru calitatea serviciilor accesate de clienti atunci cand apar daune. Anul acesta, suntem mandri sa marcam 15 ani de activitate in Romania, iar succesul nostru se bazeaza atat pe experienta acumulata la nivel local, cat si pe reputatia solida construita de UNIQA in cei peste 200 de ani de prezenta a grupului financiar la nivel european. Avem ambitii puternice, asumandu-ne o contributie tot mai relevanta la nivel regional. Suntem un partener de incredere pentru clienti, pentru mediul de afaceri si ne implicam cu responsabilitate in comunitatea din care facem parte, pentru o viata mai buna impreuna, a declarat Paul Cazacu, Presedinte Directorat - CEO UNIQA Asigurari.

In ceea ce priveste asigurarile non-auto, UNIQA a inregistrat in primele 6 luni din 2024 vanzari in valoare de aproape 33 milioane euro, in crestere cu aproximativ 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut.  

Pe segmentul de clientii retail, asigurarile pentru locuinta sustin, in continuare, dezvoltarea activitatii companiei, inregistrand cresteri ale volumului de vanzari de 13% in primul semestru al anului curent, comparativ cu intervalul similar din 2023.

Asigurarile facultative auto CASCO reprezinta, de asemenea, un segment important al portofoliului UNIQA, unde compania continua sa se concentreze pe mentinerea unui nivel inalt al calitatii serviciilor, cu scopul de a oferi clientilor cele mai bune experiente. 

Pentru asigurarile dedicate companiilor, UNIQA a raportat in primele 6 luni din 2024 cresteri semnificative pentru asigurarile tehnice (+35%), asigurarile de raspunderi (+24%) si asigurarile pentru intreprinderi mici si mijlocii (+7%).

De curand, compania a lansat produsul UNILUMIT, noua asigurare de tip ‘’toate riscurile” a centralelor fotovoltaice si heliotermice, care ofera protectie echipamentelor din cadrul acestor sisteme, instalate, receptionate si puse in functiune.

“Lucram in mod constant la diversificarea si imbunatatirea produselor si serviciior noastre, cu scopul de a contribui la o viata mai buna pentru clienti, parteneri si comunitate. Sustenabilitatea reprezinta un obiectiv important in cadrul strategiei de dezvoltare UNIQA, iar asigurarea UNILUMIT sprijina aceasta directie, fiind o solutie special conceputa pentru a proteja investitiile in energia regenerabila”, a precizat Ramona Bernic, Vicepresedinte Directorat UNIQA Asigurari.

UNIQA continua sa valorifice potentialul pe segmentul asigurarilor de sanatate pentru companii, care isi mentine o dinamica accelerata de crestere, potrivit rezultatelor inregistrate de companie la finalul primului semestru al acestui an.

Volumul total al primelor brute subscrise de UNIQA pe segmentul asigurarilor de viata in primul semestru din 2024 s-a situat la nivelul de 23,4 milioane euro, in crestere cu aproape 40% fata de aceeasi perioada din 2023. Cel mai important avans a fost inregistrat in zona asigurarilor traditionale, unde vanzarile au fost cu 60% peste cele din primele 6 luni ale anului trecut.  

Dupa rezultatele spectaculoase inregistrate de UNIQA in 2023 pe segmentul asigurarilor de viata, ne bucuram sa spunem ca am incheiat prima jumatate a acestui an cu performante, de asemenea, foarte bune, concretizate in cresteri de doua cifre ale volumului vanzarilor. Acest lucru arata ca tot mai multi clienti din Romania recunosc calitatea si relevanta solutiilor de protectie financiara oferite de compania noastra. Le multumim pentru incredere atat lor, cat si partenerilor nostri, alaturi de care facem eforturi constante de a imbunatati gradul de constientizare a importantei asigurarilor si a le aduce tot mai aproape de oameni, pentru a contribui la o viata mai buna si un viitor mai sigur, a precizat Mihaela Stroia, Presedinte Directorat - CEO UNIQA Asigurari de Viata.

In primele 6 luni din 2024, experienta in relatia cu UNIQA a fost evaluata de catre clienti cu un scor de satisfactie ridicat, situat la nivelul de 4,6 din 5. In ceea ce priveste calitatea serviciilor accesate cu ajutorul solutiilor digitale, scorul acordat de catre clienti pentru consultantul digital ANA isi mentine, de asemenea, un nivel foarte bun, respectiv 4,9 din 5.

Vocea clientilor este importanta, iar petitiile adresate de catre acestia reprezinta pentru UNIQA oportunitati constante de a intelege aspectele care pot fi imbunatatite, pentru a creste calitatea produselor si serviciilor oferite. De aceea, compania pune la dispozitia clientilor o varietate de canale prin care pot adresa nemultumirile legate de experienta lor alaturi de UNIQA si acorda atentie analizei si solutionarii acestora. Astfel, in perioada ianuarie – iunie 2024, cele doua companii UNIQA au inregistrat, in total, 97 de reclamatii, dintre care 92 unice si 5 conexe.

UNIQA are o istorie de 15 ani in piata asigurarilor din Romania si beneficiaza de peste 200 de ani de experienta internationala, ca parte dintr-un grup financiar cu prezenta puternica la nivel european. Strategia companiei pozitioneaza in centru clientii si are ca prioritate cunoasterea nevoilor acestora si generarea de produse si servicii pentru viata de zi cu zi. Prin modelul sau de afaceri, compania tine cont de specificul segmentelor Retail, Bancassurance si Corporate & Affinity, oferind solutii de asigurare relevante, accesibile si inovatoare, la standarde inalte. Mai mult, sustenabilitatea reprezinta o componenta importanta a strategiei UNIQA, astfel ca organizatia pune accentul pe actiuni care genereaza un impact pozitiv, cu scopul de a contribui la o viata mai buna impreuna cu clientii, partenerii si comunitatea.

 

Despre UNIQA

UNIQA Insurance Group opereaza pe piata romaneasca din 2008, oferind toate formele de asigurari de bunuri, de raspundere si de persoane. UNIQA Asigurari se numara printre liderii pietei romanesti de asigurari generale, oferind un portofoliu complet de produse care respecta nevoile clientilor si tendintele pietei. Compania se preocupa permanent si acorda o mare importanta dezvoltarii de produse si de solutii de asigurari integrate, adaptate nevoilor actuale si stilului de viata modern si dinamic. In 2010, UNIQA a inceput operatiunile pe piata asigurarilor de viata, lansand compania UNIQA Asigurari de viata. Cu produse de asigurare de viata mixte, la termen si de grup, dar si cu experienta si know-how-ul UNIQA Insurance Group, compania respecta nevoile fiecarui client in parte, gasind solutiile de asigurare potrivite.

Despre UNIQA Group

UNIQA Group este una dintre companiile de asigurari de top pe pietele sale principale din Austria si Europa Centrala si de Est (ECE). Aproximativ 21.000 de angajati si parteneri de vanzari exclusivi deservesc aproape 16 milioane de clienti din 18 tari. UNIQA este al doilea grup de asigurari ca marime din Austria, cu o cota de piata de aproximativ 21%. In regiunea de dezvoltare ECE, UNIQA este prezenta pe 15 piete: Albania, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Croatia, Cehia, Ungaria, Kosovo, Muntenegru, Macedonia de Nord, Polonia, Romania, Rusia, Serbia, Slovacia si Ucraina. In plus, companiile de asigurari din Elvetia si Liechtenstein fac, de asemenea, parte din UNIQA Group.

 

Contact PR UNIQA:

Amelia Laudat

Tel: + 40 721.291.363

E-mail: contact.presa@uniqa.ro                                                                Bucuresti, 22 august 2024