Nu uita! Poti verifica oricand statusul dosarului tau deja notificat prin intermediul Consultantului Digital ANA
Daune CASCO
Ai la dispozitie Consultantul Digital ANA, un proces complet digital de notificaresi solutionare a daunelor CASCO. Solutia digitala faciliteaza notificareasi solutionarea daunei intr-un mod conversational, uzual, rapid, in functie de disponibilitatea ta. Cu ANA scapi de grija drumului la Centrul de constatare a daunelor, deoarece tot ce trebuie sa faci este se incarci documentele si sa oferi informatiile solicitate. ANA analizează instant datele si iti propune o oferta de despagubire. Acceseaza acum https://daunerapide.uniqa.ro
Cine poate notifica si deschide dosarul de dauna:
- Asigurat / Pagubit
- Utilizatorul bunului achizitionat in leasing
- Clientul proprietar al bunului asigurat/avariat
- Imputernicitul legal al Asiguratului / Pagubitului / Beneficiarului
Pasul 1: Avizarea si deschiderea unui dosar de dauna la UNIQA Asigurari - pot fi utilizate urmatoarele canale de notificare :
- Daunele CASCO pot fi solutionate rapid prin intermediul consultantului digital ANA
- Apel telefonic 24/7 (inclusiv in timpul sarbatorilor legale), la numarul 0374.400.400
- E-mail la adresa: avizaridaune@uniqa.ro
Pasul 2: Constatarea avariilor
Iti recomandam sa folosesti consultantul digital ANA in solutionarea daunelor CASCO. Cu ANA, constatarea avariilor se va face online, nemaifiind nevoie de deplasarea la centrele de constatare.
Tot ce trebuie sa faci este sa incarci documente si sa oferi informatiile solicitate. Consultantul Digital ANA, disponibil accesand https://daunerapide.uniqa.ro In cazul in care procesul de solutionare a daunelor nu a fost initiat prin consultantul digital ANA, constatarea avariilor se efectueaza la Centrul de Daune din Bucuresti sau la cel mai apropiat Sediu UNIQA din judetul tau cu urmatoarele documente:
- Cartea de identitate / buletin de identitate a/al Asiguratului sau a/al Imputernicitului
- Permisul de conducere al persoanei care se afla la volan in timpul procedurii evenimentului
- Certificatul de inmatriculare al autovehiculului avariat
- Formularul de Constatare Amiabila de Accident completat si semnat de cei doi conducatori auto sau orice alte documente emise de autoritati / institutii abilitate (de ex: Proces - Verbal, Anexa 2 .etc), din care se reiasa cauzele si circumstantele producerii evenimentului si culpa persoanei care a produs evenimentul.
- Aceste acte trebuie prezentate in original
- Imputernicire de la societate in cazul in care masina este in proprietatea unei societati
- Procura notariala, in cazul in care nu se poate prezenta proprietarul autovehiculului la constatare
- Imputernicire de la societatea de Leasing, in cazul in care autovehiculul este in proprietatea unei societati de Leasing
Nota: Documentele mentionate pe acest site reprezinta setul minim necesar pentru deschiderea dosarului de dauna; UNIQA isi rezerva dreptul prin reprezentantii sai, de a solicita si alte documente suplimentare, daca este cazul, in vederea insstrumentarii si finalizarii dosarului de dauna.
In cazul furturilor de/din autovehicule asigurate CASCO
Furturile de autovehicule se anunta imediat prin apelare la Serviciul de Urgenta 112, dupa acest apel urmand a fi avizate dauna la UNIQA Asigurari.
Furturile partilor componente din / ale autovehiculelor se declara la Unitatea de Politie in raza careia s-a produs furtul.
Documente necesare pentru constatare:
- Cartea de identitate / buletin de identitate a/al asiguratului sau a/al delegatului
- Certificatul de inmatriculare al autovehiculului furat – in original
- Cartea de identitate a autovehiculului furat – in original
- Copia politei CASCO sau cunoasterea numarului si seriei politei de asigurare
- Adeverinta de la Politie care sa certifice producerea furtului – in original; aceasta se poate aduce ulterior anuntarii furtului la UNIQA Asigurari, de indata ce a fost eliberata de Politie
- Imputernicire de la societate in cazul in care masina este in proprietatea unei societati
- Procura in cazul in care nu se poate prezenta proprietarul autovehiculului la constatare
- Imputernicire de la societatea de Leasing, in cazul in care masina este in proprietatea unei societati de Leasing
- Toate randurile de chei ale autovehiculului furat, declarate la emiterea politei de asigurare
Nota: Documentele mentionate pe acest site reprezinta setul minimum necesar pentru deschiderea dosarului de dauna; UNIQA isi rezerva dreptul prin reprezentantii sai, de a solicita si alte documente suplimentare, daca este cazul, in vederea instrumentarii si finalizarii dosarului de dauna.
Daune CASCO - exclusiv elemente vitrate
1. Avizeaza dauna utilizand urmatoarele canale de notificare:
- Online prin Consultantul Digital ANA, disponibil accesand https://daunerapide.uniqa.ro
- Telefonic (Call Center UNIQA - 0374.400.400)
- E-mail: avizaridaune@uniqa.ro
Mergi la cel mai apropiat Centru de Parbrize Pilkington pentru constarare si efectuarea reparatiei
DAUNE RCA
In cazul in care un posesor al unei polite de asigurare RCA emisa de UNIQA Asigurari este responsabil de producerea unui eveniment din care reies atat daune materiale, cat si vatamari corporale, te poti adresa in calitate de Persoana Pagubita / Vatamata, catre UNIQA Asigurari pentru a fi despagubit.
Pasul 1: Avizarea si deschiderea unui dosar de dauana la UNIQA Asigurari - pot fi utilizare utmatoarele canale de notificare:
- Online prin Consultantul Digital ANA, disponibil accesand https://daunerapide.uniqa.ro
- Apel telefonic 24/7 (inclusiv in timpul sarbatorilor legale), la numarul 0374.400.400
- E-mail la adresa avizaridaune@uniqa.ro
Pasul 2: Constatarea avariilor
Documentele necesare pentru constatare:
- Cartea de identitate / buletin de identitate a/al persoanei pagubite sau a/al delegatului
- Permisul de conducere al persoanei pagubite, care se afla la volan in timpul producerii evenimentului
- Certificat de inmatriculare al autovehiculului avariat
- Copie a politei RCA al autovehiculului vinovat de producerea evenimentului
- Formularul de Constatare Amiabila de Accident completat si semnat de cei doi conducatori auto sau orice alte documente emise de autoritati/ institutii abilitate (de ex. Proces - Verbal, Anexa 2 etc.), din care sa reiasa cauzele si circumstantele producerii evenimentului si culpa persoanei care a produs evenimentul
- Imputernicire de la societate, in cazul in care masina este in proprietatea unei societati
- Procura in cazul in care nu se poate prezenta proprietarul la constatare
- Imputernicire de la societatea de Leasing in cazul in care masina este in proprietatea unei societati de Leasing
Nota: Documentele mentionate pe acest site reprezinta setul minimum necesar pentru deschiderea dosarului de dauna; UNIQA isi rezerva dreptul prin reprezentantii sai, de a solicita si alte documente suplimentare, daca este cazul, in vederea instrumentarii si finalizarii dosarului de dauna.
Informatii privind efectuarea reparatiilor
Reparatiile se pot efectua:
1. In unitatile reparatoare cu care UNIQA Asigurari are incheiat contract de parteneriat. Lista acestor unitati poate fi consultata aici. De asemenea, Inspectorii Constatatori UNIQA vor prezenta lista unitatilor reparatoare partenere.
Avantajele alegerii unui Service Partener UNIQA sunt:
- Garantia efectuarii reparatiei intr-un service verificat de UNIQA Asigurari
- Efectuarea facila a reconstatarilor, fara a necesita in mod obligatoriu prezenta clientului
- Decontarea directa intre UNIQA Asigurari si unitatea reparatoare, cu respectarea documentelor eliberate de UNIQA, precum si a contractului incheiat cu unitatea reparatoare
2. In regie proprie, optand pentru una din variantele de mai jos:
- Completarea formularului online aici
- Notificare ce poate fi transmisa pe adresa de email regieproprie@uniqa.ro
- Depunerea unei cereri scrise la orice Sediu UNIQA Asigurari
- Solicitarea de informatii suplimentare Inspectorului Constatator
In alte unitati reparatoare care nu au contract de parteneriat cu UNIQA Asigurari.
Important: Pentru dosarele de dauna deschise in baza unei polite RCA - Asigurarea obligatorie de raspundere civila auto pentru prejudicii produse tertilor prin accidente de vehicule si tramvaie; reparatiile se pot efectua in orice unitate reparatoare auto, conform prevederilor legislative specifice in vigoare, fara nicio restrictie sau constrangere din partea Asiguratorului RCA sau a unitatii reparatoare auto, care ar putea sa influenteze optiunea partii prejudiciate.
Alte informatii utile privind solutionarea unei daune auto:
- Cu Consultantul digital ANA poti notifica, aviza si solutiona online daunele CASCO accesand https://daunerapide.uniqa.ro
- In cazul daunelor RCA, ANA te ajuta in procesul de notificare
- Pentru efectuarea constatarii daunei, UNIQA Asigurari detine o retea teritoriala de puncte de constatare
- Dupa avizarea daunei, in functie de data si ora programarii la constatare este necesara deplasarea in locatia selectata a vehiculului avariat
- In cazul in care autovehiculul nu este deplasabil acest aspect se va mentiona la momentul avizarii, astfel Inspectorul Cconstatator UNIQA Asigurari se va deplasa pentru efectuarea constatarii, in locul stabilit de comun acord cu Asiguratul / Persoana pagubita / Reprezentantul Asiguratului / Persoanei Pagubite
- DIR-ul (Documentul de Intrare in Reparatie) / Procesul Vverbal de Constatare se va emite de catre Inspectorul Constatator UNIQA in doua exemplare originale, un exemplar ramanand la dosarul de dauna, iar celalalt exemplar la client.
In cazul in care la demontarea autovehiculului in vederea reparatiei, se vor constata si alte avarii produse exclusiv in legatura cu evenimentul asigurat, Asiguratul sau Persoana Pagubita / Reprezentantul acesteia are obligatia de a instiinta de indata reprezentantii UNIQA pentru a efectua reconstatarea si pentru a intocmi un Proces-Verbal Suplimentar de Cconstatare a pagubelor, cunoscand ca in caz contrar UNIQA Asigurari va refuza despagubirea acestora. Solicitarea de reconstatare se poate face la adresa reconstatari@uniqa.ro
- Documentele necesare pentru instrumentarea dosarului de dauna, ca de exemplu, dar fara a se limita la Cerere de despagubire, Factura, precum si alte acte documente necesare solutionarii dosarului de dauna, necesare in format original, se vor transmite prin posta la adresa sediului central:
UNIQA Asigurari S.A.
Str.Nicolae Caramfil, nr.25, Sector 1, Cod Postal 014141, Bucuresti
In atentia Serviciului Procesare Documente
In situatia in care sunteti nemultumiti in legatura cu incheierea, interpretarea sau incetarea contractului de asigurare cat si in legatura cu solutionarea dosarului de dauna puteti solicita solutionarea pe cale amiabila a diferendului, in caz contrar, in temeiul prevederilor Ordonanţa Guvernului nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi, coroborate cu Regulamentul ASF nr. 4/2016 privind organizarea şi funcţionarea Entităţii de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul financiar nonbancar (SAL-FIN), astfel cum a fost modificat si completat, puteti supune litigiul procedurilor SAL administrate de SAL-FIN. Procedura permite solutionarea litigiului on-line, precum şi în scris, pe suport hârtie sau pe alt suport durabil, într-un mod independent, imparţial, transparent, eficace, rapid şi echitabil, în scopul asigurării unui nivel înalt de protecţie a consumatorilor şi a bunei funcţionări a pieţei. Toate detaliie in vederea initierii procedurii se regasesc pe site-ul www.salfin.ro/solutionare-litigii