Se incarca...

Mergi la conţinutul principal

UNIQA Comunicate de presa

14 Octombrie, 2024 Comunicate de presa

Consultantul Digital ANA la 5 ani de la lansare: clientii UNIQA au economisit echivalentul a trei ani din timpul lor utilizand serviciile oferite de aceasta solutie digitala

UNIQA Asigurari marcheaza cinci ani de cand a lansat Consultantul Digital ANA, o solutie inovatoare care eficientizeaza semnificativ procesul de notificare si solutionare a daunelor. De la momentul lansarii, in 2019, ANA a inregistrat un numar total de aproximativ 200.000 de accesari si a contribuit la solutionarea a peste 78.000 de dosare de dauna, economisind astfel echivalentul a aproximativ trei ani din timpul clientilor companiei de asigurari.

UNIQA Asigurari marcheaza cinci ani de cand a lansat Consultantul Digital ANA, o solutie inovatoare care eficientizeaza semnificativ procesul de notificare si solutionare a daunelor. De la momentul lansarii, in 2019, ANA a inregistrat un numar total de aproximativ 200.000 de accesari si a contribuit la solutionarea a peste 78.000 de dosare de dauna, economisind astfel echivalentul a aproximativ trei ani din timpul clientilor companiei de asigurari.

Prin ANA, clientii pot deschide rapid un dosar de dauna, fara a se deplasa la centrele de constatare sau a astepta vizita unui inspector de daune, avand totodata posibilitatea de a verifica oricand statusul dosarului. Pentru politele CASCO si de locuinta, ANA analizeaza instant datele si poate oferi o propunere de despagubire, iar in cazurile mai complexe, dosarul este preluat de o echipa de specialisti care vor contacta clientul in cel mai scurt timp. Cu o interfata de chat simpla si intuitiva, ANA permite gestionarea daunelor pentru diverse tipuri de asigurari, oferind o solutie digitala eficienta, rapida si usor de utilizat.

Astfel, daca in mod traditional procesul de solutionare a daunelor CASCO poate dura saptamani intregi, utilizand ANA, clientii pot finaliza totul in doar 1-2 zile.

La UNIQA, de 15 ani, punem mereu clientul in centrul activitatilor noastre si ne angajam sa oferim solutii digitale eficiente si usor de utilizat, care sa raspunda nevoilor clientilor in cel mai scurt timp posibil. Consultantul Digital ANA, acum, la cinci ani de activitate, reflecta perfect acest angajament – a simplificat semnificativ procesele de avizare, de solutionare a daunelor, precum si de consultare a diferitelor informatii, oferind clientilor nostri acces rapid la servicii esentiale, fara a mai pierde timp, fara a se deplasa din confortul caselor si fara a intampina dificultati. Vom continua sa inovam si sa dezvoltam aceste solutii pentru a face interactiunea cu UNIQA cat mai facila si mai prietenoasa pentru fiecare client”, a declarat Ramona Bernic, Vicepresedinte Directorat, UNIQA Asigurari.

Consultantul Digital ANA a devenit un element esential in relatia dintre UNIQA si clientii sai, simplificand procesele post vanzare, in cei cinci ani de activitate.

Evolutia anuala a numarului de accesari demonstreaza apetitul romanilor pentru optiunile digitale si adoptarea rapida a acestei solutii: in 2019, la doar cateva luni de la lansare, ANA a inregistrat 18.000 accesari, in 2020 a ajuns la 42.000 accesari, iar in 2021 numarul a crescut la 48.000. In 2022, au fost inregistrate 43.000 accesari, in 2023 un total de peste 35.000 accesari, iar in prima jumatate a anului 2024, consultantul digital ANA a fost utilizat de 12.500 de ori.

In ceea ce priveste dosarele de dauna gestionate, ANA a solutionat peste 15.000 de dosare CASCO si aproape 3.400 de dosare pentru asigurari de locuinta doar in 2023, iar procentul de avizari digitale a atins un nivel record, de 85-87% in 2024. Aceasta tranzitie digitala rapida a permis clientilor sa gestioneze daunele rapid, eficient si fara eforturi suplimentare.

Feedback-ul clientilor

Clientii UNIQA au raspuns pozitiv la implementarea solutiilor digitale, iar multi dintre acestia au oferit evaluari de cinci stele pentru experienta oferita de ANA. Peste 50% dintre utilizatori au acordat note maxime, evidentiind promptitudinea, claritatea si usurinta procesului digitalizat de avizare a daunelor.

Printre mesajele transmise de clienti despre serviciile Consultantului Digital ANA se remarca aprecierile pentru rapiditatea cu care au fost solutionate dosarele lor pentru asigurari de locuinta, in doar cateva minute, economisind timp si efort.

Chatbotul ANA va fi imbunatatit constant

Din 2019, Consultantul Digital ANA a fost extins cu noi functionalitati, pe langa notificarea si solutionarea daunelor, pentru a satisface cat mai multe dintre nevoile clientilor. Acum, utilizatorii pot verifica in timp real statusul dosarului de dauna, pot achizitiona asigurari de calatorie online si pot oferi feedback asupra experientei lor digitale. De asemenea, ANA a preluat si inspectia de risc pentru asigurarile CASCO, un proces complet digitalizat, care se desfasoara in doar cateva minute, fara consum de hartie sau deplasari suplimentare, economisind timp si resurse, reducand totodata riscul producerii unor evenimente rutiere.

Pe langa imbunatatirile continue bazate pe feedback-ul clientilor, UNIQA planifica sa extinda functionalitatile ANA, integrand solutii bazate pe inteligenta artificiala pentru evaluarea daunelor CASCO si introducerea avizarii daunelor pentru produse Affinity. Scopul principal ramane acela de a eficientiza procesele si de a oferi o experienta 100% digitala si personalizata pentru fiecare client.

UNIQA are o istorie de 15 ani in piata asigurarilor din Romania si beneficiaza de peste 200 de ani de experienta internationala, ca parte dintr-un grup financiar cu prezenta puternica la nivel european. Strategia companiei pozitioneaza in centru clientii si are ca prioritate cunoasterea nevoilor acestora si generarea de produse si servicii pentru viata de zi cu zi. Prin modelul sau de afaceri, compania tine cont de specificul segmentelor Retail, Bancassurance si Corporate & Affinity, oferind solutii de asigurare relevante, accesibile si inovatoare, la standarde inalte. Mai mult, sustenabilitatea reprezinta o componenta importanta a strategiei UNIQA, astfel ca organizatia pune accentul pe actiuni care genereaza un impact pozitiv, cu scopul de a contribui la o viata mai buna impreuna cu clientii, partenerii si comunitatea.

 

Despre UNIQA

UNIQA Insurance Group opereaza pe piata romaneasca din 2008, oferind toate formele de asigurari de bunuri, de raspundere si de persoane. UNIQA Asigurari se numara printre liderii pietei romanesti de asigurari generale, oferind un portofoliu complet de produse care respecta nevoile clientilor si tendintele pietei. Compania se preocupa permanent si acorda o mare importanta dezvoltarii de produse si de solutii de asigurari integrate, adaptate nevoilor actuale si stilului de viata modern si dinamic. In 2010, UNIQA a inceput operatiunile pe piata asigurarilor de viata, lansand compania UNIQA Asigurari de viata. Cu produse de asigurare de viata mixte, la termen si de grup, dar si cu experienta si know-how-ul UNIQA Insurance Group, compania respecta nevoile fiecarui client in parte, gasind solutiile de asigurare potrivite.

Despre UNIQA Group

UNIQA Group este una dintre companiile de asigurari de top pe pietele sale principale din Austria si Europa Centrala si de Est (ECE). Aproximativ 21.000 de angajati si parteneri de vanzari exclusivi deservesc aproape 16 milioane de clienti din 18 tari. UNIQA este al doilea grup de asigurari ca marime din Austria, cu o cota de piata de aproximativ 21%. In regiunea de dezvoltare ECE, UNIQA este prezenta pe 15 piete: Albania, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Croatia, Cehia, Ungaria, Kosovo, Muntenegru, Macedonia de Nord, Polonia, Romania, Rusia, Serbia, Slovacia si Ucraina. In plus, companiile de asigurari din Elvetia si Liechtenstein fac, de asemenea, parte din UNIQA Group.

 

Contact PR UNIQA:

Amelia Laudat

Tel: + 40 721.291.363

E-mail: contact.presa@uniqa.ro                                                        Bucuresti, 10 octombrie 2024