Se incarca...

Mergi la conţinutul principal

UNIQA Comunicate de presa

Comunicate de presa

Crestere de 15% a vanzarilor, cu 35% mai multe daune platite clientilor si profitabilitate solida pentru UNIQA in primele trei luni ale anului 2025

Primele brute subscrise de UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari in primul trimestru din 2025, in crestere cu 15% comparativ cu primele trei luni ale anului trecut. Despagubirile platite clientilor in intervalul ianuarie – martie 2025, in crestere cu 35% fata de aceeasi perioada din 2024. Profitul net statutar inainte de impozitare mai mare cu 5% comparativ cu primul trimestru din 2024. O noua campanie de brand, care aduce la viata sloganul UNIQA, „o viata mai buna impreuna”

UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au incheiat primul trimestru din 2025 cu un avans de aproape 15% al primelor brute subscrise comparativ cu primele trei luni ale anului trecut, sustinut, in continuare, de asigurarile non-auto si asigurarile de viata. Astfel, volumul total al vanzarilor realizate in primele trei luni ale acestui an a fost de 40,5 milioane euro.

Despagubirile platite clientilor UNIQA in intervalul ianuarie – martie 2025 au inregistrat o valoare totala de peste 9,5 milioane euro, in crestere cu 35% fata de aceeasi perioada din 2024.

Cele doua companii UNIQA au continuat sa isi imbunatateasca rezultatul financiar, profitul net statutar inainte de impozitare situandu-se la nivelul de 5,3 milioane euro, in crestere cu 5% comparativ cu primul trimestru din 2024.

UNIQA a avut un inceput de an solid, cu rezultate financiare pozitive, care arata eficienta strategiei noastre si angajamentul fata de clienti. Promptitudinea si corectitudinea cu care ne respectam promisiunile fata de acestia sunt reflectate de volumul despagubirilor platite de UNIQA in primele trei luni ale anului, prin servicii de daune la cele mai inalte standarde. Privim cu optimism catre viitor si continuam sa ne dezvoltam activitatea cu obiective ambitioase la nivelul pietei din regiunea SEE, concentrandu-ne pe servicii de calitate si inovatie pentru a asigura o crestere sustenabila si un impact tot mai mare in viata clientilor nostri si in cadrul comunitatii. Prin toate actiunile noastre, dorim sa contribuim in mod relevant la o viata mai buna impreuna”, a declarat Paul Cazacu, CEO – Presedinte Directorat UNIQA Asigurari.
 

In zona asigurarilor generale, primele brute subscrise de UNIQA in primul trimestru al acestui an s-au mentinut la un nivel apropiat de cel inregistrat in acelasi interval al anului trecut, respectiv 24,8 milioane euro, cea mai importanta contributie fiind, in continuare, generata de segmentul asigurarilor non-auto.

Pe segmentul de clienti retail, asigurarile pentru locuinta (+5%) si asigurarile de calatorie (+7%) au continuat dinamica pozitiva.

Pentru asigurarile dedicate companiilor, principalii contributori raman asigurarile tehnice, de incendii si raspunderi. Totodata, solutiile dedicate intreprinderilor mici si mijlocii au generat un avans de 5% al vanzarilor in primele trei luni ale acestui an, comparativ cu 2024. De asemenea, asigurarile de sanatate pentru companii si asigurarile affinity continua parcursul pozitiv, cu cresteri de 19%, respectiv 7% ale vanzarilor in primul trimestru din 2025.

Asigurarile de viata oferite de UNIQA au pastrat ritmul unei evolutii accelerate, cu un avans semnificativ de 47% al volumului de vanzari in primele trei luni ale anului curent, comparativ cu acelasi interval din anul precedent, totalizand prime brute subscrise in valoare de peste 15 milioane euro.

”Dezvoltarea continua a segmentului de asigurari de viata reflecta increderea tot mai mare pe care clientii nostri o acorda solutiilor de la UNIQA. Aceasta evolutie confirma relevanta produselor noastre in sustinerea nevoilor reale ale oamenilor, oferindu-le protectie si siguranta pe termen lung. La UNIQA, ne angajam sa fim partenerii de incredere ai clientilor nostri, contribuind activ la construirea unui viitor mai sigur si la o viata mai buna pentru fiecare familie. Prin inovatie, servicii adaptate si o abordare centrata pe client, dorim sa oferim solutii care sa aduca liniste si stabilitate in vietile oamenilor”, a declarat Mihaela Stroia, CEO – Presedinte Directorat UNIQA Asigurari de viata.

Gradul de multumire a a clientilor in interactiunea cu UNIQA a mentinut un nivel ridicat si in prima parte a acestui an, compania obtinand un scor general de 4,5 din 5 in urma sondajelor derulate in mod constant. Experienta la achizitia si reinnoirea politelor a fost evaluata de catre clienti cu un scor de 4,8 din 5, iar cea de la accesarea serviciilor de daune cu scorul de 4,6. De asemenea, interactiunea cu consultantul digital ANA continua sa fie apreciata de catre clientii UNIQA, primind o evaluare de 4,5 stele din 5.

In prima parte a acestui an, UNIQA a lansat noua campanie de brand care aduce la viata sloganul UNIQA - „o viata mai buna impreuna”, prin povesti emotionante, inspirate din viata de zi cu zi, care arata ce inseamna cu adevarat sa ai sprijin exact atunci cand ai cea mai mare nevoie. Fie ca vorbim despre sanatate, familie, locuinta sau viitor – noua campanie UNIQA transmite un mesaj puternic: majoritatea lucrurilor sunt mai simple daca le facem impreuna. Cand impartim riscul, este mai usor pentru toata lumea. 

„Ne dorim ca aceasta campanie sa le reaminteasca oamenilor ca UNIQA nu este doar un furnizor de asigurari – suntem un partener de incredere pentru a trece cu bine peste provocarile de zi cu zi. Misiunea noastra este sa preluam riscurile, sa transformam grijile in siguranta si incertitudinea in liniste sufleteasca”, a declarat Paul Cazacu, CEO – Presedinte Directorat UNIQA Asigurari.

UNIQA are o istorie de peste 15 ani in piata asigurarilor din Romania si beneficiaza de mai mult de 200 de ani de experienta internationala, ca parte dintr-un grup financiar cu prezenta puternica la nivel european. Strategia companiei pozitioneaza in centru clientii si are ca prioritate cunoasterea nevoilor acestora si generarea de produse si servicii pentru viata de zi cu zi. Prin modelul sau de afaceri, compania tine cont de specificul segmentelor Retail, Bancassurance si Corporate & Affinity, oferind solutii de asigurare relevante, accesibile si inovatoare, la standarde inalte. Mai mult, sustenabilitatea reprezinta o componenta importanta a strategiei UNIQA, astfel ca organizatia pune accentul pe actiuni care genereaza un impact pozitiv, cu scopul de a contribui la o viata mai buna impreuna cu clientii, partenerii si comunitatea.

Detalii despre rezultatele din primul trimestru al anului 2025 pentru UNIQA Insurance Group si Regiunea SEE, din care fac parte operatiunile din Romania, pot fi accesate aici.

 

Despre Grupul UNIQA

Grupul UNIQA este unul dintre liderii pietei de asigurari din Austria si din regiunea Europei Centrale si de Est (ECE). Cu peste 21.000 de angajati si parteneri de distributie exclusivi, UNIQA deserveste peste 17 milioane de clienti in 17 tari.

Ca al doilea cel mai mare grup de asigurari din Austria, UNIQA detine o cota de piata de aproximativ 21%. In regiunea ECE, compania este prezenta in 14 piete, iar operatiunile de asigurari din Elvetia si Liechtenstein fac de asemenea parte din Grup.

Regiunea SEE – care include Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Muntenegru, Croatia, Romania si Serbia – reprezinta a treia cea mai mare entitate regionala a Grupului, cu aproximativ 2.200 de angajati si 2,5 milioane de clienti.

Cu sprijinul puternic al Grupului, regiunea SEE continua sa dezvolte solutii de asigurare moderne, digitale si prietenoase pentru utilizatori, contribuind activ la dezvoltarea comunitatilor locale prin initiative responsabile din punct de vedere social si investitii continue in oameni.

 

Contact PR UNIQA: 

Amelia Laudat

Tel: + 40 721.291.363

E-mail: contact.presa@uniqa.ro                                                                       Bucuresti, 12 iunie 2025