Se incarca...

Mergi la conţinutul principal

UNIQA Comunicate de presa

Comunicate de presa

UNIQA a incheiat anul 2024 cu performante imbunatatite, sustinute de cresterile din zona asigurarilor non-auto si de viata

Volumul total al primelor brute subscrise in 2024: 143,5 milioane euro, in crestere cu 20% comparativ cu anul anterior. Asigurari de viata: crestere de 47% a primelor brute subscrise, ajungand la nivelul de 51,7 milioane euro. Asigurari non-auto: vanzari de 63,8 milioane euro, in crestere cu 9% fata de 2023, cu o dinamica imbunatatita in zona asigurarilor de locuinta, sanatate, a solutiilor pentru companii si asigurarilor de tip affinity. Profit total statutar inainte de impozitare: 15,9 milioane euro, cu 70% peste nivelul inregistrat in 2023. 2024 a marcat 15 ani de activitate UNIQA pe piata locala de asigurari, precum si alaturarea companiilor din Romania la Regiunea SEE, una dintre principalele regiuni din cadrul Grupului UNIQA, care include alte cinci tari unde UNIQA isi dezvolta operatiunile.

UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au incheiat anul 2024 cu rezultate in crestere, continuand sa isi consolideze pozitia pe piata asigurarilor din Romania. Volumul total al primelor brute subscrise de cele doua companii a atins nivelul de 143,5 milioane euro, marcand astfel un avans de 20% comparativ cu anul anterior. Profitul total statutar inainte de impozitare a ajuns la nivelul de 15,9 milioane euro, sustinut de o contributie semnificativa din zona asigurarilor generale.

Asigurarile non-auto au generat vanzari de aproape 64 milioane euro, cu un avans de 9% fata de 2023, mentinandu-si rolul important pentru dezvoltarea activitatii UNIQA in mod durabil. Segmentul asigurarilor pentru locuinta a inregistrat o crestere de 11% in zona clientilor retail. In 2024, UNIQA a lansat o varianta imbunatatita a produsului de asigurare facultativa, ce ofera protectie financiara extinsa pentru numeroase riscuri ce pot afecta locuinta si bunurile.

Asigurarile de accidente, segment cu potential semnificativ de dezvoltare la nivelul portofoliului companiei, au inregistrat un avans de peste 80% al vanzarilor in zona clientilor retail si bancassurance conform rezultatelor de la finalul anului 2024, comparativ cu anul anterior.

Pe segmentul asigurarilor de calatorie, UNIQA a continuat sa isi dezvolte activitatea, atat prin solutii pentru calatoriile pe termen scurt, cat si pentru clientii care calatoresc in mod frecvent, prin noul produs de tip abonament anual, oferit in parteneriat cu Raiffeisen Bank, accesibil clientilor bancii in format digital, prin aplicatia de mobile banking.

Pentru asigurarile facultative auto CASCO, vanzarile s-au mentinut in 2024 un nivel apropiat de cel inregistrat in anul precedent, imbunatatirea continua a calitatii portofoliului si serviciilor oferite fiind prioritare pentru strategia UNIQA pe acest segment.

In zona asigurarilor pentru companii, UNIQA a raportat cresteri semnificative in asigurarile tehnice (+13%), raspunderi (+11%), CARGO (+10%).

Asigurarile affinity reprezinta un segment dinamic si inovator la nivelul portofoliului UNIQA, pe care compania a inregistrat un avans de 28% in vanzari in 2024 fata de 2023, dezvoltand parteneriatele strategice alaturi de retaileri importanti din Romania.

„Anul 2024 a fost unul de referinta pentru UNIQA. Am marcat 15 ani de activitate in Romania, continuand sa ne consolidam pozitia pe piata locala si sa ne extindem impactul la nivel regional. Cresterea pe segmentele de asigurari non-auto, precum cele pentru locuinta si sanatate, alaturi de diversificarea solutiilor pentru asigurările de calatorie, reflecta angajamentul nostru de a raspunde nevoilor clientilor prin produse inovatoare si relevante. In acelasi timp, alaturarea companiilor UNIQA din Romania la Regiunea SEE, una dintre principalele regiuni din cadrul Grupului UNIQA, reprezinta un pilon esential in strategia noastra de dezvoltare durabila. Aceasta abordare nu doar ca sustine cresterea operatiunilor noastre, dar contribuie si la imbunatatirea experientei clientilor din intreaga regiune. De asemenea, am continuat sa dezvoltam segmentul asigurarilor pentru companii, oferind solutii personalizate pentru riscurile specifice fiecarui domeniu de activitate. In acest mod, dorim sa contribuim la gestionarea mai eficienta a riscurilor prin solutii complete si flexibile, care sprijina succesul si stabilitatea pe termen lung a afacerilor”, a declarat Paul Cazacu, Presedinte Directorat - CEO UNIQA Asigurari.

Pentru asigurarile de viata, UNIQA a inregistrat in 2024 un volum total al primelor brute subscrise de 51,7 milioane euro, marcand o crestere de 47% fata de 2023. Aceasta evolutie reflecta angajamentul constant al UNIQA de a imbunatati experienta clientilor si de a raspunde nevoilor financiare ale acestora intr-un mod personalizat.

„Asigurarile de viata au continuat sa evolueze printr-o crestere semnificativa a volumului primelor brute subscrise, consolidand relatiile cu clientii si raspunzand nevoilor lor financiare intr-un mod personalizat si eficient. Dezvoltarea parteneriatelor strategice in zona bancara, precum si a solutiilor de asigurare inovatoare si relevante a fost esentiala pentru aceste rezultate”, a adăugat Mihaela Stroia, Presedinte Directorat - CEO UNIQA Asigurari de viata.

Scorurile de satisfactie acordate de clienti reflecta preocuparea UNIQA de a oferi experiente cu valoare adaugata pentru acestia. In 2024, scorul general de satisfactie al clientilor pentru relatia cu compania a fost de 4.6 din 5. Atat in vanzari, cat si in procesul de gestionare a daunelor, interactiunile cu UNIQA au primit scoruri de 4.8 din 5. De asemenea, serviciile online oferite de consultantul digital ANA au fost evaluate cu un scor de 4.9 din 5.

Petitiile primite din partea clientilor raman o sursa valoroasa de feedback, esentiala pentru identificarea nevoilor si problemelor cu care acestia se confrunta. Acestea reprezinta un punct de referinta important in procesul de ajustare a produselor si serviciilor UNIQA, in scopul imbunatatirii continue a experientei oferite. De aceea, UNIQA acorda o atentie deosebita procesarii si solutionarii petitiilor prin toate canalele de comunicare disponibile clientilor. Astfel, in perioada ianuarie – decembrie 2024, cele doua companii UNIQA au inregistrat un total de 182 de petitii, dintre care 173 au fost unice si 9 conexe, un volum similar cu cel din anul precedent.

UNIQA are o istorie de 15 ani in piata asigurarilor din Romania si beneficiaza de peste 200 de ani de experienta internationala, ca parte dintr-un grup financiar cu prezenta puternica la nivel european. Strategia companiei pozitioneaza in centru clientii si are ca prioritate cunoasterea nevoilor acestora si generarea de produse si servicii pentru viata de zi cu zi. Prin modelul sau de afaceri, compania tine cont de specificul segmentelor Retail, Bancassurance si Corporate & Affinity, oferind solutii de asigurare relevante, accesibile si inovative, la standarde inalte. Mai mult, sustenabilitatea reprezinta o componenta importanta a strategiei UNIQA, astfel ca organizatia pune accentul pe actiuni care genereaza un impact pozitiv, cu scopul de a contribui la o viata mai buna impreuna cu clientii, partenerii si comunitatea.

Detalii despre rezultatele din 2024 pentru UNIQA Insurance Group si Regiunea SEE, din care fac parte operatiunile din Romania, pot fi accesate aici.

Despre UNIQA

UNIQA Insurance Group opereaza pe piata romaneasca din 2008, oferind toate formele de asigurari de bunuri, de raspundere si de persoane. UNIQA Asigurari se numara printre liderii pietei romanesti de asigurari generale, oferind un portofoliu complet de produse care respecta nevoile clientilor si tendintele pietei. Compania se preocupa permanent si acorda o mare importanta dezvoltarii de produse si de solutii de asigurari integrate, adaptate nevoilor actuale si stilului de viata modern si dinamic. In 2010, UNIQA a inceput operatiunile pe piata asigurarilor de viata, lansand compania UNIQA Asigurari de viata. Cu produse de asigurare de viata mixte, la termen si de grup, dar si cu experienta si know-how-ul UNIQA Insurance Group, compania respecta nevoile fiecarui client in parte, gasind solutiile de asigurare potrivite.

Despre UNIQA Group

UNIQA Group este una dintre companiile de asigurari de top pe pietele sale principale din Austria si Europa Centrala si de Est (ECE). Aproximativ 21.000 de angajati si parteneri de vanzari exclusivi deservesc aproape 16 milioane de clienti din 18 tari. UNIQA este al doilea grup de asigurari ca marime din Austria, cu o cota de piata de aproximativ 21%. In regiunea de dezvoltare ECE, UNIQA este prezenta pe 15 piete: Albania, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Croatia, Cehia, Ungaria, Kosovo, Muntenegru, Macedonia de Nord, Polonia, Romania, Rusia, Serbia, Slovacia si Ucraina. In plus, companiile de asigurari din Elvetia si Liechtenstein fac, de asemenea, parte din UNIQA Group.

Contact PR UNIQA:

Amelia Laudat

Tel: + 40 721.291.363
E-mail: contact.presa@uniqa.ro