Rezultatele UNIQA in primele 9 luni din 2024...
Asigurarile non-auto si asigurarile de viata sustin rezultatele cu care UNI...
Citeste mai multUNIQA Insurance Group AG prezinta rezultate bune pentru primele noua luni ale anului financiar 2024: primele subscrise au crescut cu 9,2% pana la aproximativ 6,0 miliarde EUR, iar profitul inainte de impozitare a crescut usor cu 1% pana la 340 milioane EUR. Veniturile din prime au crescut in toate liniile de afaceri: +11,2% asigurarile de proprietate si accidente, +10,5% asigurarile de sanatate si +2,6% asigurarile de viata.
• Primele subscrise au crescut cu 9,2% pana la aproximativ 6,0 miliarde EUR
• Profitul inainte de impozitare a crescut usor cu 1% pana la 340 milioane EUR
• Pagubele severe cauzate de inundatiile din septembrie au fost partial compensate de performanta buna din celelalte linii de afaceri
• Rata de solvabilitate constanta, la un nivel ridicat de 262%
• Retragerea din Albania, Kosovo si Macedonia de Nord
Rezultatele pentru primele trei trimestre au fost influentate semnificativ de furtuna „Boris” din septembrie. Aceasta a generat plati brute de despagubiri in valoare de 184 milioane EUR si, chiar si dupa contributia partenerilor internationali de reasigurare, un volum net al despagubirilor de aproximativ 82 milioane EUR. UNIQA estimeaza ca pagubele totale cauzate de aceste inundatii vor ajunge la aproximativ 230 milioane EUR in valoare bruta si aproximativ 86 milioane EUR in valoare neta pana la sfarsitul anului.
Aceste daune severe cauzate de furtuna au avut si un impact asupra ratei combinate brute (rata pierderilor-costurilor) in asigurarile de proprietate si accidente. Raportul dintre cheltuielile totale pentru servicii de asigurare si veniturile din asigurari a crescut cu 2,3 puncte procentuale pana la 93,3% in primele trei trimestre.
Andreas Brandstetter, CEO UNIQA Insurance Group AG: „Si de aceasta data, activitatea noastra din ultimele luni a fost marcata de schimbarile climatice si de deteriorarea semnificativa a semnelor vitale ale planetei noastre. Pagubele uriase cauzate de inundatiile din Austria, Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria si Romania din septembrie sunt cele mai mari pe care le-am vazut in ultimii 20 de ani. Cu toate acestea, am reusit sa generam un rezultat solid.” Acest lucru se datoreaza in principal strategiei consistente UNIQA, care i-a permis companiei sa-si mentina o pozitie puternica pe pietele sale de baza si sa imbunatateasca semnificativ rezilienta rezultatului tehnic in fata factorilor negativi. Printre aspectele cheie se numara cresterea profitabila a afacerilor din Europa Centrala si de Est si performanta puternica de vanzari la nivelul intregului Grup.
Cu accent pe strategia „UNIQA 3.0 – Growing Impact”, o continuare si dezvoltare a programului strategic anterior va incepe in 2025. „Moneda noastra de schimb este increderea – si a fost asa inca din 1811. Acest lucru este mai important ca niciodata in vremuri de incertitudine si reprezinta, in acelasi timp, misiunea noastra: vrem sa facem promisiunea noastra de brand, o viata mai buna impreuna, cat mai tangibila, cu o mai buna orientare catre client”, spune Brandstetter. „Prin strategia “UNIQA 3.0 – Growing Impact”, vrem sa ne consolidam relevanta in viata de zi cu zi a celor aproximativ 17 milioane de clienti ai nostri si sa traducem acest lucru intr-o satisfactie mai mare a clientilor, crestere si castiguri imbunatatite. Vom atinge aceste obiective prin digitalizarea continua a ofertelor si proceselor noastre, noi modele de afaceri in domeniul sanatatii si sustenabilitatii, precum si prin intensificarea colaborarii si mai focalizate la nivelul intregului Grup.”
Retragerea din Albania, Kosovo si Macedonia de Nord
In conformitate cu obiectivele noii strategii, UNIQA anunta retragerea din Albania, Kosovo si Macedonia de Nord. Astfel, compania se concentreaza clar pe pietele sale de baza din Europa Centrala si de Est. Albania, Kosovo si Macedonia de Nord sunt printre cele mai mici piete din Balcanii de Vest, iar cota lor din primele subscrise ale Grupului UNIQA a fost recent de 1,5%.
Dupa o faza de start-up de succes, companiile din Albania, Kosovo si Macedonia de Nord vor fi transferate inapoi catre co-actionarul si fondatorul de lunga durata, asigurandu-se astfel continuitatea pentru clienti, parteneri si angajati. Contractele actuale ale clientilor vor continua sa fie onorate, iar colaborarea cu clientii corporativi internationali va ramane in vigoare.
Vanzarea este supusa obtinerii autorizatiilor oficiale necesare. Se preconizeaza ca tranzactia va fi finalizata in al doilea trimestru al anului 2025.